Corona protocol HV Blokker

Protocol betreffende sportcomplex HV Blokker

Handbal is een contactsport en valt daardoor op het oog moeilijk te verenigen met de algemeen geldende regels in de samenleving. Er zijn dan ook veel richtlijnen opgesteld door het NHV. De opgestelde richtlijnen vanuit het NHV zijn ophttps://www.handbal.nl/protocol-corona-en-wedstrijden/ terug te vinden.

Thuiswedstrijden op sportcomplex HV Blokker

Ons sportcomplex is ‘gewoon’ geopend. Uiteraard hebben we naar aanleiding van de richtlijnen van de overheid en het NOC*NSF wel diverse maatregelen getroffen. Daarover hieronder meer informatie:

• Ouder dan 18? Bewaar 1,5 meter afstand, tenzij je aan het spelen bent.
  • Tussen de 12 en 18? Bewaar 1,5 meter afstand tot volwassenen (dus ook tot de trainer/coach en in de dugout).
  • Jonger dan 12, Jij hoeft geen afstand te bewaren.

Kleedkamers

De kleedkamers zijn geopend. Per team is er een kleedkamer. De indeling hangt bij de ingang van de kleedkamers. Tassen (bij droog weer) meenemen naar het veld.

Het is aan de begeleiders van de teams om de regels in de kleedkamers te handhaven.

Kantine

De kantine is niet geopend om plaats te nemen. afhalen van bestelling bij het afgiftepunt, bij de openslaande deuren van de kantine. Betaal zo veel mogelijk contactloos en/of met pin.

Toiletten

De toiletgroepen zijn geopend, voor bezoekers in de kantine, met als ingang de deur aan de voorzijde. En voor de spelende teams, verzoeken wij om het toilet in de kleedkamer te gebruiken.

Uitwedstrijden

Het is aan de verenigingen zelf om de richtlijnen van de overheid te vertalen in concrete maatregelen op het complex. Hierdoor zal het voorkomen dat de maatregelen per vereniging verschillen. Het NHV heeft een overzicht gemaakt waarin iedere vereniging de maatregelen kan invullen. Het overzicht vind je op deze pagina

https://www.handbal.nl/protocol-corona-en-wedstrijden/. Zo kan ieder team vooraf bekijken of de kantine en kleedkamers bij de betreffende vereniging geopend zijn.

Tenslotte

Na de lange periode zonder wedstrijdsport snappen we dat veel leden en andere betrokkenen staan te popelen om weer te beginnen. Toch roepen we iedereen op de richtlijnen vanuit de overheid strikt op te volgen. Dus heb je (milde) klachten? Blijf thuis en laat je testen. Houd afstand en vermijd drukte. Op die manier kunnen we er samen voor zorgen dat het virus onder controle blijft en de sportcompetities niet stilgelegd hoeven te worden.

Protocol Zaalseizoen sporthal de Kreek 2020/2021

• Ouder dan 18? Bewaar 1,5 meter afstand, tenzij je aan het spelen bent.
  • Jonger dan 12, Jij hoeft geen afstand te bewaren.

Bij binnenkomst in de sporthal dient één ieder zijn of haar handen te ontsmetten.

Er zijn looprichtingen aangegeven vanuit sporthal de Kreek, waar aan gehouden dient te worden.

Op de tribune mogen maximaal 45 toeschouwers kijken naar de wedstrijden & trainingen.

Kleedkamers

De kleedkamers zijn geopend. Per team is er één kleedkamer en daar mogen maximaal 6 personen in. Oftewel omkleden en douchen is mogelijk.

Voorbereiding & tijdens wedstrijd

– Warm lopen niet mogelijk

– Team bespreking is niet mogelijk

– Op de bank van de spelers geldt ook de 1,5 meter

Kantine beleid

De kantine is open. Hier dient men zich te laten registeren. En plaatst te nemen en de stoelen mogen niet verplaatst worden.

Bestuur HV Blokker